Uw bestelling is pas definitief wanneer u uw betaling voldaan heeft en u een orderbevestiging ontvangen heeft. Wenst u nadien toch nog te annuleren? Neem dan contact op via onze klantendienst (per e-mail: webshop@parislondres.be of telefonisch: +32 (0)50 47 00 57) zodat wij uw bestelling kunnen annuleren en een terugbetaling kunnen voorzien. De annulatie is pas gebeurd na bevestiging van PARIS LONDRES. 

Had u graag een ander artikel in de plaats gewild? Dan kan u heel eenvoudig een nieuwe bestelling voor het gewenste artikel plaatsen.

Op de PARIS LONDRES webshop heeft u de keuze uit verschillende betaalwijzen die dankzij het bedrijf OGONE op een veilige manier afgehandeld worden. Uw betaalgegevens en andere informatie betreffende uw online betaling worden enkel gebruikt voor de betaling van de artikelen en worden nooit vrijgegeven aan andere partijen.

U kunt betalen via

  • Bancontact (KBC Online, ING Homepay, Belfius Direct, Ideal, GiroPay en Sofort Überweisung)
  • Maestro
  • Mastercard
  • VISA
  • Cadeaucheques/ Waardebon

Een bestelling plaatsen op de PARIS LONDRES webshop is zeer eenvoudig.


1. Kies het artikel dat u wenst te bestellen. Als u een artikel hebt gekozen, dan kunt u op een eenvoudige manier de juiste maat selecteren door te klikken op MAAT.
2. Plaats het gekozen artikel in uw winkelmandje door te klikken op IN UW WINKELMANDJE. Hierna krijgt u een overzicht van het artikel dat in UW WINKELMANDJE geplaatst werd.
3. Klik op AFRONDEN wanneer u uw bestelling wenst af te rekenen. Klik op VERDER WINKELEN wanneer u verder wenst te gaan met winkelen.
4. Controleer uw bestelling. Pas indien gewenst het AANTAL aan en klik op VOLGENDE STAP.
5. Maak uw keuze tussen INLOGGEN of DOORGAAN ZONDER REGISTREREN. 
6. Controleer UW GEGEVENS en kies UW GEWENSTE LEVERMETHODE. U heeft de keuze om uw bestelling:


• Te laten leveren op uw thuisadres
• Te laten leveren op een ander gewenst adres
• Te laten leveren in een van onze winkels
• Op te halen in een B-Post afhaalpunt
• Op te halen in een B-Post pakketautomaat

7. Vink IK WENS EEN FACTUUR aan, indien u dit wenst.
8. Kies uw BETALINGSMETHODE. U heeft de keuze uit verschillende betalingsmogelijkheden nl. MAESTRO, MASTERCARD, BANCONTACT/MISTER CASH, VISA of een CADEAUCHEQUE.
9. Druk op BESTELLING BEVESTIGEN. U wordt doorverwezen naar de betaalpagina van uw gekozen BETALINGSMETHODE.
10. Na het plaatsen van het UW BESTELLING ontvangt u een orderbevestiging en kunt u tevens uw BESTELLING VOLGEN via UW ACCOUNT.

Op dit moment hanteert PARIS LONDRES een levertermijn van 1 tot 3 werkdagen. De meeste bestellingen vertrekken nog de dag van de bestelling zelf indien dit voor 12u gebeurt. Direct na het plaatsen van uw bestelling en na het uitvoeren van uw betaling, zal u een orderbevestiging via mail ontvangen. Op het moment dat uw bestelling verstuurd wordt, zal u hierover een mail ontvangen met een track & trace code. Deze mail bevat eveneens uw factuur en retourformulier.

De consument heeft het recht aan PARIS LONDRES mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed. Om van het herroepingsrecht gebruik te maken moet de klant PARIS LONDRES, gevestigd te 8000 Brugge, Zuidzandstraat 11, informeren van zijn beslissing tot herroeping per post, per fax +32 (0)50 47 00 55 of e-mail naar webshop@parislondres.be. De klant mag daarbij gebruik maken van het bijgevoegde herroepingsformulier (via mail) maar dit is niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het dat de klant de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.


De consument die gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht dient de goederen in de originele verpakking terug te zenden naar volgend adres: PARIS LONDRES NV, Zuidzandstraat 11, 8000 Brugge en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop de klant PARIS LONDRES in kennis stelde van zijn beslissing tot herroeping. De klant wordt geacht deze termijn na te leven wanneer de goederen worden teruggestuurd voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Paris Londres draagt de kosten verbonden aan het terugzenden van de goederen voor bestellingen binnen België. Voor bestellingen buiten België draagt de klant de kosten verbonden aan het terugzenden van de goederen.

Herroeping wordt enkel aanvaard indien de goederen onbevuild, onbeschadigd en ongedragen worden teruggezonden. Hierbij dient de originele verpakking (schoendoos e.d. dient ook onbeschadigd te zijn).

Indien de klant de overeenkomst herroept, ontvangt de klant alle betalingen terug die hij tot op dat moment heeft gedaan terug, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de klant voor een andere wijze van levering dan de door PARIS LONDRES geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat PARIS LONDRES op de hoogte werd gesteld van de beslissing van de klant de overeenkomst te herroepen. Behoudens andersluidende overeenkomst gebeurt de terugbetaling met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie werd verricht. In ieder geval zullen voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Niettegenstaande het voorgaande is PARIS LONDRES gerechtigd de terugbetaling in te houden tot op datum van ontvangst van de teruggezonden goederen of de dag waarop de klant het bewijs levert dat hij de goederen heeft teruggezonden, al naargelang welk ogenblik zich eerst voordoet.

 

Heeft u een klacht over een aankoop maar wilt u geen rechtszaak aanspannen, dan kunt u proberen om via het Europees platform voor de regeling voor onlinegeschillenbeslechting tot een oplossing te komen.

Het adres van deze website is:
http://ec.europa.eu/odr/

Via deze website ontwikkeld door de Europese Commissie kunnen u en de ondernemer een geschillenorgaan zoeken en vervolgens de procedure doorlopen om tot een oplossing voor uw klacht te komen.

Belangrijk: U kunt dit systeem alleen gebruiken voor klachten over aankopen via het internet.

Als u een artikel online BESTELT en betaalt dan leveren wij uw besteld artikel aan huis, in een van onze winkels, in een gekozen B-Post afhaalpunt of in een B-Post pakjesautomaat. Wanneer u een artikel online RESERVEERT dan heeft u de keuze om dit artikel te passen in een PARIS LONDRES winkelpunt naar keuze. Bij een online reservatie betaalt u niet online maar in het PARIS LONDRES winkelpunt. Een ONLINE RESERVATIE heeft GEEN AANKOOPVERPLICHTING.

Op al onze artikelen is een garantie geldig van 2 jaar vanaf de levering van het artikel. Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant. Gebreken die veroorzaakt worden door overmacht, ongelukken, valpartijen, nalatigheid, verwaarlozing, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, verkeerd of hardhandig gebruik, slecht onderhoud of foute behandeling (door de Klant zelf of door derden), vallen niet onder de garantie en is bijgevolg de verkoper niet aansprakelijk.

Het beroep op de garantie dient te gebeuren door het binnenbrengen van het artikel (die droog, hygiënisch en proper moet zijn) in één van de PARIS LONDRES verkooppunten of door de terugzending van het artikel door de Klant en op kosten van de Klant samen met het aankoopbewijs naar het volgende retouradres: PARIS LONDRES NV, Zuidzandstraat 11, 8000 Brugge (België).

Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant PARIS LONDRES NV zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging. 

De Klant dient op een goed zichtbare manier aan te duiden waar het artikel een gebrek vertoont. De garantiedienst van de Verkoper zal vervolgens contact opnemen met de leverancier van het artikel, die een beslissing neemt of een gebrek bestaat aan het artikel die binnen de garantie valt. Indien dit niet het geval is, zal het artikel onhersteld worden terugbezorgd aan de Klant. Een artikel met een aanvaard gebrek wordt kosteloos vervangen of hersteld. Indien de kosten van de herstelling buiten verhouding zijn, behoudt de Verkoper zich het recht voor het artikel te vervangen of om te ruilen door een gelijkaardig artikel.

Schoenen moeten in paar worden teruggebracht en alle accessoires dienen mee te worden teruggebracht of teruggezonden. Schoenen moeten wegens de aard van deze artikelen aantoonbaar goed onderhouden zijn om onder garantie te kunnen vallen en schoenzolen vallen in elk geval buiten garantie, tenzij duidelijk is dat het gebrek aan de schoenzolen een productiefout betreft.


Op zoek naar een antwoord op uw vraag?

Vind hier het antwoord op onze veelgestelde vragen. Vindt u het antwoord niet terug?
Neem dan gerust contact op met onze klantendienst via mail of telefonisch +32 50 47 00 57


Het antwoord op je vraag niet teruggevonden?

Maak gebruik van ons contactformulier om uw vraag door te sturen en we zullen u hierop zo snel mogelijk een antwoord bezorgen.

Contacteer ons